Waarvoor kom jij je stoel uit in 2015?
Geplaatst op: 07-01-2015
Aantal keer bekeken: 2041

“De herinnering die je later wilt hebben, moet je nu maken”



Al begonnen aan je voornemens voor 2015? Ga je ze realiseren dit jaar denk je? Als je daaraan twijfelt, lees dan verder! In mijn blogs vertel ik je over motiverend denken. Wat mij betreft de basis voor alles wat je wilt realiseren in je leven! Daarom heeft ook juist deze pijler de focus in mijn lifestyle training.

Wat is motivatie?
Motivatie betekent letterlijk: beweeg-reden. Jouw voornemen of doel voor 2015 moet dus in ieder geval iets zijn waar je voor in beweging komt. En klopt dat?

Hartewens
Als je ervoor in beweging wil komen ben je bereid bent dingen ervoor te doen en te laten. Check? Het is dus belangrijk voor je, het betekent iets voor je, het ligt je na aan het hart,zoals we dat zo mooi zeggen. Als eerste ingrediënt voor motivatie heb ik dan ook benoemd de hartewens.

Beweegrichting
Kijk eens hoe je je doel hebt opgeschreven. Heb je een doel gesteld dat je iets NIET meer wilt of dat je juist iets WEL wil? Let op! Je hersens kennen het woordje NIET niet. Let maar eens op: denk nu NIET aan een roze olifant. En? Wat zag je in eerste instantie toch direct voor je? Check dus even hoe je jouw doel hebt omschreven. Voorbeeld: ‘Ik wil NIET meer roken’ Als je je dat in je hoofd voorstelt, hoe zie je dat dan voor je? Jezelf rokend met een kruis erdoor ofzoiets? Kies voor iets dat je daarvoor in de plaats WEL wilt. Bijvoorbeeld: ‘ik wil gezond leven.’ Dat geeft richting. Dan weet je welke kant je op wil gaan bewegen!

Stap 1 voor een goede motivatie:
Pak je voornemens en/of doelen voor 2015 erbij als je dat nog niet hebt gedaan inmiddels. Kijk er eens naar en check voor jezelf:

1) kom je hiervoor in beweging?

2) ben je bereid hier iets voor te doen of juist te laten?

3) is het dus belangrijk voor je?

4) staat er het woordje NIET in? Zo ja,herformuleer dan naar hetgeen je ervoor in de plaats WEL wil!

Vervolgstappen
Je weet nu wat je hartewens is en in welke richting die je laat bewegen. De volgende keer vertel ik je hoe je voorkomt dat je hartewens een luchtkasteel blijft! Daarna volgen artikelen over de overige twee motivatie-ingrediënten: geloof en beloning.

Reacties

Reageer

(Je e-mailadres hebben we wel nodig, maar wordt niet gepubliceerd.)
Je naam:
E-mailadres:
Website:
Je reactie:


16 min 9
Voer het resultaat in a.u.b.

Meer artikelen in deze categorie

01
aug
2018

Slaap je slecht met zomerhitte? De siësta als powernap!

Slaap je slecht met zomerhitte? De siësta als powernap!

 

Gebruik de siësta als powernap om je verloren uren van een te warme nacht in te halen...

 

15
juli
2018

Tips voor bewegen op vakantie

Tips voor bewegen tijdens je vakantie

 

Voorkom spierpijn of juist een teruggelopen conditie met deze tips.

 

17
juni
2018

10 minuten stevig wandelen effectiever dan 10.000 stappen!

10 minuten stevig wandelen effectiever dan 10.000 stappen!

 

Bespaar tijd en het is nog beter voor je gezondheid ook!

15
mei
2018

Slecht slapen maakt je dik. Slaap je slank!

Slecht slapen maakt je dik. Slaap je slank!

 

Weet je van jezelf dat je minder dan vijf uur per nacht slaapt? Heb je voortdurend ‘honger’ en vooral trek in zoete en vette etenswaren? Geef dan aandacht aan je nachtrust en los je slaapproblemen op! Dan verdwijnen die extra kilo's vanzelf mee. 

 

12
maart
2018

Yoga – voor verbinding met jezelf en een getraind lijf ook nog!

Yoga – voor verbinding met jezelf en een getraind lijf ook nog!

 

Met een uurtje yoga practice iedere ochtend, kom ik in het hier en nu, begin ik de dag met een lach en ik krijg er nog een strak en gespierd lijf van ook!

 

13
febr
2018

Afvallen als een 'vent'

Afvallen als een 'vent'

 

Ja, dames, mannen vallen inderdaad sneller af dan wij. Daarom deze keer tips af te vallen als een vent, zodat je strakjes je vrouwenpower uitstraalt in dat leuke zomerjurkje!

28
aug
2017

Zomerkilo s eraf? Ga touwtje springen!

Zomerkilo's eraf? Ga touwtje springen!

 

De meeste mensen hebben sinds hun kindertijd geen springtouw meer in handen gehad. Jammer eigenlijk, want het helpt je snel veel calorieën verbranden...

15
juli
2017

Sporten hoort bij een gezonde leefstijl - 5 redenen om nu te beginnen

Sporten hoort bij een gezonde leefstijl

 

Met regelmatig bewegen breng je allerlei positieve veranderingen in je leven! In deze sportspecial daarom 5 redenen om te sporten.

21
juni
2017

Pimp je dagelijkse bezigheden tot 24/7 fitness

pimp je dagelijkse bezigheden tot 24/7 fitness

 

Kijk eens slim naar je dagelijkse bezigheden. Stiekem zitten daar allerlei fitness-mogelijkheden in verstopt!

15
jan
2017

Goedemorgen week!


Van een 'moetje' naar een 'leukje' ...