Tips voor bewegen op vakantie
Geplaatst op: 15-07-2018
Aantal keer bekeken: 55

Tips voor bewegen op vakantieHeerlijk vakantie! Wat ga jij doen? Luieren op strand en terrasjes of een sportieve vakantie? Tijdens je vakantie zien je dagen er vaak totaal anders uit. Beweeg je normaal weinig en kies je voor een actieve vakantie om het kantoor-zitten te doorbreken? Dan liggen spierpijn en blessures op de loer. Beweeg je normaal veel en wil je nu lekker niks doen? Dan kom je strakjes terug en is je conditie en spierkracht flink afgenomen! Hieronder tips voor bewegen tijdens je vakantie.

Blijf bewegen zoals thuis om teruggang in je conditie te voorkomen of juist onverwachte spierpijn en blessures. Maak ook op vakantie een routine voor hoe vaak en hoeveel je wil sporten. Gewoon doen, niet nadenken die eerste paar keer. Daarna, doordat je je energieker voelt, hou je het vanzelf vol.

Gebruik ook je omgeving: ren die hoge trap in de buurt op en af. Zwem wat baantjes in het zwembad of in zee tot de boei en terug, ga hardlopen over het strand en geniet! Of rol je matje uit op het terras en doe wat yoga of de 7-minute workout.

Verken je omgeving al wandelend, hardlopend of fietsend in plaats van een auto of scooter te huren. En probeer eens lokale sporten uit: kajakken, surfen, klimmen en abseilen. Wie weet ontdek je een nieuwe hobby!

Tot slot: doe je workout ’s morgens vroeg. Dan is het nog koel en rustig en ongeacht wat je de rest van de dag besluit te doen, gesport heb je dan al!

Fijne zomervakantie!

Reacties

Reageer

(Je e-mailadres hebben we wel nodig, maar wordt niet gepubliceerd.)
Je naam:
E-mailadres:
Website:
Je reactie:


2 plus 1
Voer het resultaat in a.u.b.

Meer artikelen in deze categorie

01
aug
2018

Slaap je slecht met zomerhitte? De siësta als powernap!

Slaap je slecht met zomerhitte? De siësta als powernap!

 

Gebruik de siësta als powernap om je verloren uren van een te warme nacht in te halen...

 

17
juni
2018

10 minuten stevig wandelen effectiever dan 10.000 stappen!

10 minuten stevig wandelen effectiever dan 10.000 stappen!

 

Bespaar tijd en het is nog beter voor je gezondheid ook!

15
mei
2018

Slecht slapen maakt je dik. Slaap je slank!

Slecht slapen maakt je dik. Slaap je slank!

 

Weet je van jezelf dat je minder dan vijf uur per nacht slaapt? Heb je voortdurend ‘honger’ en vooral trek in zoete en vette etenswaren? Geef dan aandacht aan je nachtrust en los je slaapproblemen op! Dan verdwijnen die extra kilo's vanzelf mee. 

 

12
maart
2018

Yoga – voor verbinding met jezelf en een getraind lijf ook nog!

Yoga – voor verbinding met jezelf en een getraind lijf ook nog!

 

Met een uurtje yoga practice iedere ochtend, kom ik in het hier en nu, begin ik de dag met een lach en ik krijg er nog een strak en gespierd lijf van ook!

 

13
febr
2018

Afvallen als een 'vent'

Afvallen als een 'vent'

 

Ja, dames, mannen vallen inderdaad sneller af dan wij. Daarom deze keer tips af te vallen als een vent, zodat je strakjes je vrouwenpower uitstraalt in dat leuke zomerjurkje!

28
aug
2017

Zomerkilo s eraf? Ga touwtje springen!

Zomerkilo's eraf? Ga touwtje springen!

 

De meeste mensen hebben sinds hun kindertijd geen springtouw meer in handen gehad. Jammer eigenlijk, want het helpt je snel veel calorieën verbranden...

15
juli
2017

Sporten hoort bij een gezonde leefstijl - 5 redenen om nu te beginnen

Sporten hoort bij een gezonde leefstijl

 

Met regelmatig bewegen breng je allerlei positieve veranderingen in je leven! In deze sportspecial daarom 5 redenen om te sporten.

21
juni
2017

Pimp je dagelijkse bezigheden tot 24/7 fitness

pimp je dagelijkse bezigheden tot 24/7 fitness

 

Kijk eens slim naar je dagelijkse bezigheden. Stiekem zitten daar allerlei fitness-mogelijkheden in verstopt!

15
jan
2017

Goedemorgen week!


Van een 'moetje' naar een 'leukje' ...

07
jan
2015

Waarvoor kom jij je stoel uit in 2015?

“De herinnering die je later wilt hebben, moet je nu maken”


Motiverend denken: wat mij betreft de basis voor alles wat je wilt realiseren in je leven! Lees hier deel 1 over motivatie.