Pimp je dagelijkse bezigheden tot 24/7 fitness
Geplaatst op: 21-06-2017
Aantal keer bekeken: 673

Pimp je dagelijkse bezigheden tot 24/7 fitnessSporten is gezond. Dat weten we allemaal. Toch komt het er vaak niet (genoeg) van. Geen tijd, geen zin :) Herkenbaar? Geeft niet! Want om fit te worden en te blijven ter ondersteuning van je gezondere leefstijl kun je prima je dagelijkse bezigheden gebruiken. Door die wat op te pimpen kom je aan voldoende beweging iedere dag weer. Bouw het rustig op met kleine aanpassingen per keer en algauw verbrand je overdag meer kcal dan je in de sportschool met dat ene uurtje zou doen!

Kijk eens slim naar je dagelijkse bezigheden. Stiekem zitten daar allerlei fitness-mogelijkheden in verstopt! Ik geef je hieronder wat tips, maar vast en zeker ontdek je er zelf nog meer als je eenmaal de smaak te pakken krijgt!

  • Zet je auto iets verder en sjouw zware boodschappentassen er naartoe.
  • Vervang het bukken door squats bij het uitruimen van je vaatwasser.
  • Neem de trap met twee treden tegelijk en vermijd liften en roltrappen.
  • Train je bilspieren terwijl je in de file staat. Links, rechts, links, rechts.
  • Pak de fiets in plaats van de auto wanneer dat kan. Gebruik je lijf om jezelf te vervoeren!
  • Ga staand vergaderen of wandelen tijdens bila's op je werk.
  • Wissel op de plaats joggen af met wat simpele krachttraining terwijl je 's avonds 'Netflixt'.

Beweeg wanneer je kunt en voor je het weet heb je zúlke sterke bilspieren gekregen van die eindeloze files dat je gewoon zí­n hebt vaker te fietsen. ;)

Reacties

Reageer

(Je e-mailadres hebben we wel nodig, maar wordt niet gepubliceerd.)
Je naam:
E-mailadres:
Website:
Je reactie:


5 maal 2
Voer het resultaat in a.u.b.

Meer artikelen in deze categorie

01
aug
2018

Slaap je slecht met zomerhitte? De siësta als powernap!

Slaap je slecht met zomerhitte? De siësta als powernap!

 

Gebruik de siësta als powernap om je verloren uren van een te warme nacht in te halen...

 

15
juli
2018

Tips voor bewegen op vakantie

Tips voor bewegen tijdens je vakantie

 

Voorkom spierpijn of juist een teruggelopen conditie met deze tips.

 

17
juni
2018

10 minuten stevig wandelen effectiever dan 10.000 stappen!

10 minuten stevig wandelen effectiever dan 10.000 stappen!

 

Bespaar tijd en het is nog beter voor je gezondheid ook!

15
mei
2018

Slecht slapen maakt je dik. Slaap je slank!

Slecht slapen maakt je dik. Slaap je slank!

 

Weet je van jezelf dat je minder dan vijf uur per nacht slaapt? Heb je voortdurend ‘honger’ en vooral trek in zoete en vette etenswaren? Geef dan aandacht aan je nachtrust en los je slaapproblemen op! Dan verdwijnen die extra kilo's vanzelf mee. 

 

12
maart
2018

Yoga – voor verbinding met jezelf en een getraind lijf ook nog!

Yoga – voor verbinding met jezelf en een getraind lijf ook nog!

 

Met een uurtje yoga practice iedere ochtend, kom ik in het hier en nu, begin ik de dag met een lach en ik krijg er nog een strak en gespierd lijf van ook!

 

13
febr
2018

Afvallen als een 'vent'

Afvallen als een 'vent'

 

Ja, dames, mannen vallen inderdaad sneller af dan wij. Daarom deze keer tips af te vallen als een vent, zodat je strakjes je vrouwenpower uitstraalt in dat leuke zomerjurkje!

28
aug
2017

Zomerkilo s eraf? Ga touwtje springen!

Zomerkilo's eraf? Ga touwtje springen!

 

De meeste mensen hebben sinds hun kindertijd geen springtouw meer in handen gehad. Jammer eigenlijk, want het helpt je snel veel calorieën verbranden...

15
juli
2017

Sporten hoort bij een gezonde leefstijl - 5 redenen om nu te beginnen

Sporten hoort bij een gezonde leefstijl

 

Met regelmatig bewegen breng je allerlei positieve veranderingen in je leven! In deze sportspecial daarom 5 redenen om te sporten.

15
jan
2017

Goedemorgen week!


Van een 'moetje' naar een 'leukje' ...

07
jan
2015

Waarvoor kom jij je stoel uit in 2015?

“De herinnering die je later wilt hebben, moet je nu maken”


Motiverend denken: wat mij betreft de basis voor alles wat je wilt realiseren in je leven! Lees hier deel 1 over motivatie.